Categorie: Algemeen
Publicatiedatum: 08-10-2020
Victoria maakt dit seizoen gratis reclame voor diergaarde Blijdorp.
De club wil daarmee zijn stadsgenoot een hart onder de riem steken. Zowel het
eerste heren- als het eerste damesteam zal hockeyshirts dragen met daarop de slogan
‘Ik ben een Blijdorpert’. Ook komt op het sportcomplex een groot reclamedoek te
hangen voor de Diergaarde.
Met de
actie hoopt Victoria te bereiken dat haar leden en bezoekende spelers de
diergaarde gaan bezoeken. ‘We hopen dat
iedereen Blijdorp zal omarmen door een dagje naar de dierentuin te gaan of nog
beter: een jaarabonnement te kopen,’zegt Olaf Reimers, voorzitter van Victoria. Want dat laatste, daar heeft
Blijdorp het meeste aan. De diergaarde verkeert financieel in zwaar weer. Door
de coronacrisis moest Blijdorp twee maanden dicht. Ook na heropening vielen
bezoekersaantallen tegen. Met een lening van 10 miljoen euro voorkwam de
Gemeente Rotterdam vorige maand nog het faillissement van de dierentuin.
Directeur
van diergaarde Blijdorp Erik Zevenbergen is blij met de actie. ‘Hockeyclub
Victoria laat zien hoe we als Rotterdamse organisaties de handen ineen slaan om
door deze moeilijke tijden heen te komen. Een bijzonder gebaar door een
bijzondere sportclub. Ik ben blij en dankbaar voor alle steun en hoop alle Victorianen
snel te mogen verwelkomen in onze prachtige tuin. Samen staan we sterk!’
Victoria
komt zelf ook uit een moeilijke periode en weet dus hoe waardevol dit soort
morele steun kan zijn. De vereniging heeft de afgelopen jaren verschillende
acties uitgevoerd om financieel weer gezond te worden. Inmiddels staat er een
levendige familievereniging met 1.000
jeugd -en 1.000 seniorenleden en wil Victoria graag wat terug doen voor de
maatschappij. De actie voor Blijdorp is hier een eerste voorbeeld van.
All Rights Reserved | HV Victoria | Powered by LISA