5-4-2018

Wedstrijdverslag Leonidas

Lieve fans,

Gisteravond mochten wij dan eindelijk revanche nemen op Leonidas waar wij in de thuiswedstrijd nipt 2-3 van hadden verloren. We hadden het mooie weer meegenomen vanuit Vic, waren gebrand om te winnen en konden niet wachten om onze nog natte schoenen van de dinsdag avond training weer aan te trekken!

Tijdens de voorbespreking van Lennard werden nog even de puntjes op de i gezet voor onze tactiek en te merken was dat deze bespreking zeer goed ingedaald was bij onze speelsters. We begonnen namelijk meteen scherp, dwongen foute passes af en pakten veel ballen af. Dit resulteerde al vroeg in kleine kansjes en binnen 10 minuten ook een goal. Onze Yo wist op slimme wijze bij een chaotische situatie voor de goal de bal te pakken en deze in het doel te krijgen met een hoog backhandlopje. 0-1!! Een verdiende goal voor ons.

Alles aan ons liet zien dat we door wilden vechten naar een 0-2. We bleven er kort op zitten, bleven aanvallen en creëerden kansen. Een van deze kansen was een corner die niet onbenut bleef. Na een goede corner, die Leonidas duidelijk niet had verwacht, pushte onze Maadie de bal feilloos in de goal, 0-2 op het scorebord! We bleven verdedigend goede energie leveren om de 0 te houden en zo gingen we met een 0-2 voorsprong de rust in.

In de rust werd besproken dat we het hier absoluut niet bij wilden houden en dat we vol gas erop en erover zouden gaan. Wederom werd er weer goed geluisterd, want de 2e helft bracht veel goeds. Keihard werken, duels winnen en een goede tactiek bracht ons veel energie. Al snel beloonde we onszelf weer door de 0-3 te maken. Daphne haalde een veelbelovende corner en stond dan ook zelf klaar om de bal erin te rammen. In eerste instantie lukte dit niet, maar doordat zij de rust goed bewaarde zag zij dat Dijkie op een uitstekende plek stond om de bal erin te leggen. Er volgde dan ook een push op Dijkie die Dijkie heel knap aan wist te raken en de bal de touwen in ging, het werd 0-3. 0-3 bleef het niet bij, het feest bleek nog maar net begonnen. Weer was het Daph die via een actie in de cirkel een strafbal wist te krijgen, en niemand minder dan Dijkie stond klaar om deze bal te nemen. Haar trainingen met Lennard op het nemen van een strafbal werden beloond, want ze scoorde mooi in de hoek. Het scorebord liep op naar 0-4… en daarmee was het voor ons nog niet gedaan. Een goaltje voor Miss Victoria (Jan) hing namelijk al de hele wedstrijd in de lucht. Na een backhand tip die maar net naast ging (en nog een andere kans in de eerste helft) was het tijd voor Jan om te shinen en een "Doelpunt van de Week" te maken. Uiteraard heeft zij dit waargemaakt door via een actie over de achterlijn de bal hoog in de kruising te pushen. De keeper was nergens te bekennen en Jan had haar doelpunt te pakken. 0-5 lijkt dan een mooie uitslag, maar wij roken nog meer bloed dus gingen we vrolijk verder. Een strafcorner – waarbij Daph achter de bal stond – werd met Daphne haar slag uitstekend benut en leverde ons de 0-6 op. Een 0-6 overwinning bleef het bij, waar wij uiteraard zeer tevreden over zijn.

6 doelpunten, maar die van Floks was toch wel de mooiste, toch Lennard? Ennnnnn voor de 3de keer op een rij de nul gehouden; lekker Hannah!!!

Wij willen onze invallers, Chiara en Jan, die een erg goede prestatie hebben geleverd ontzettend bedanken!

Wij gaan met vol goede moed op naar zondag waarin wij tegen de andere Rotterdamse club (HCR) spelen. Het belooft een interessante wedstrijd (veel interessanter dan de marathon ;)) te worden en we hopen jullie dan ook graag langs de lijn te zien om 12:45 uit bij Rotterdam!

Liefs, Dames 1