28-10-2018

Heren 1 na winst derde, Dames 1 buigt voor KZ

Met een zege (4-1) op Hattem heeft Victoria Heren 1 zich weer bovenin de Overgangsklasse A gemeld.

Het team van Eelko van Roon staat na acht wedstrijden op de derde plaats, slechts twee punten achter koploper Helmond. De verschillen zijn klein. Tussen de lijstaanvoerder en nummer negen Venlo is maar een gat van 4 punten. Komend weekeinde speelt Victoria uit bij Union en ontmoeten Xenios (nummer 2) en Helmond elkaar.

Tegen Hattem speelde Victoria, dat beschikt over nieuwe teamtruien met Support Casper (foto), een goede wedstrijd. Na de vroege openingstreffer van de bezoekers zorgden Frederik Groenland, Joost Wilmink (2x strafcorner) en Lodewijk Zaadnoordijk voor een duidelijke marge.

Dames 1 kreeg in de Promotieklasse na een goede reeks een tegenvaller te verwerken. In Den Haag moest Victoria buigen voor Klein Zwitserland: 2-1. Bente Sluyter neutraliseerde in de tweede helft een vroege Haagse openingsgoal, maar dat bleek niet genoeg. Ook de vrouwen van Lennard Poillot staan derde, op drie punten van Were Di. Zondag komt Tilburg op bezoek in Rotterdam.