19-2-2019

JC1 grijpt de titel

Succes voor JC1 in de sub-Topklasse. Met liefst 36 punten uit 12 wedstrijden - de volle buit dus - en een doelsaldo van 75-20 pakte het team op glorieuze wijze de titel. Hier hun eigen verslag.

De jongens van C1 begonnen afgelopen weekend tegen de nummer twee, Ommoord, met 5 punten voorsprong. De zenuwen hadden vanaf het begin de overhand en al snel stond Ommoord met 3-1 voor. Er werden veel onnodige fouten gemaakt en de succescoaches, Daniƫl en Walram, zagen weinig terug van wat ze dit team hadden aangeleerd.

Maar vanuit het niets stond het team op en lieten de spelers zien dat ze niet alleen goed kunnen hockeyen, maar ook mentaal sterk zijn. De jongens namen het heft in handen en vertrouwden weer op eigen kunnen. Hierdoor stond het binnen korte tijd 3-3. Iedereen voelde dat de 4-3 er ook nog in zat. En ja, aangemoedigd door het publiek, scoorde Dijkie vanuit een fantastische aanval 4-3. Mede dankzij de fantastische keeperskwaliteiten van Marein van Koten bleef dat ook de eindstand.

De tweede wedstrijd tegen Roomburg werd eenvoudig met 6-0 gewonnen, waardoor de jongens ongeslagen zaalkampioen zijn geworden.