21-4-2020

Trainingen jeugdleden onder voorwaarden hervat, competities afgelast

Jeugdleden kunnen vanaf 28 april onder voorwaarden weer gaan trainen. Dat heeft de KNHB besloten naar aanleiding van de persconferentie van minister president Rutte en directeur van het RIVM Jaap van Dissel. Voor jeugdteams tot en met de D-leeftijd (12 jaar) geldt dat ze kunnen trainen, zonder de 1,5 meter afstandsregel. Voor de jeugdspelers van 12 tot en met 18 jaar geldt die regel wel en zullen de trainingen aangepast moeten worden. De KNHB heeft hiervoor een protocol gemaakt, wat ter goedkeuring ligt bij de RIVM.

Het bestuur van Victoria heeft naar aanleiding van het besluit van de KNHB overleg gehad. Doelstelling is om de jeugdleden zo snel mogelijk weer het veld op te krijgen. Tegelijkertijd willen we dat op een verantwoorde manier doen. De komende dagen zullen het bestuur, jeugdcommissies en trainers overleggen hoe de trainingen van de jeugd tot en met de D praktisch ingericht kunnen worden. Voor de C t/m A jeugd geldt dat we moeten afwachten of het KNHB protocol voor trainingen met 1,5 meter afstandsregel goedgekeurd wordt door de RIVM.

Hoewel iedereen natuurlijk popelt om weer te starten, blijft het terrein van Victoria voorlopig nog gesloten. Het bestuur zal in elk geval voor 28 april meer duidelijkheid geven over hoe en wanneer spelers het veld weer op kunnen.

Competities afgelast

Omdat alle andere maatregelen van kracht blijven en verplaatsingen van veel mensen voorkomen moet worden heeft het de KNHB besloten om alle competities van het seizoen 2019-2020 te beƫindigen. Dit betreft dus ook alle jeugdcompetities. (lees het volledige bericht van de KNHB hier: https://www.knhb.nl/kenniscentrum/artikel/coronavirus-van-invloed-op-hockeycompetitie

Al het nieuws over het hervatten van de trainingen voor alle jeugdleden wordt gecommuniceerd via de Victoria-app.