5-10-2020

JD1 herfstkampioen

Jongens D1 is herfstkampioen. Het team won alle wedstrijden met overtuiging. Wat is het geheim?

Een supermix….. is de juiste kwalificatie voor het Jongens D1 team van 2020-2021. Een groep ervaren tweedejaars met enthousiaste eerstejaars daarnaast zijn het fundament. De begeleiding van deze volbloed veulens wordt gevormd door een jonge god als coach met aan zijn zijde een wijze oude man. Het inzicht en de praktische vaardigheden worden de jongens bijgebracht door de technisch directeur zelf als trainer waarbij hij wordt ondersteund door topspelers en -speelsters uit in dames en heren 1.

Met deze mix kon het niet mis gaan en dat ging het ook niet. Afgelopen zaterdag was het zover. Via de corona live-stream of vanaf het winderige pad naast veld 1 waren velen getuige van de 2-1 overwinning op Rotterdam JD1. Met 15 punten uit 5 wedstrijden en een doelsaldo van 27-1 mag JD1 zich met recht herfstkampioen noemen. Het zal even duren voordat de jongens weer met beide benen op de grond staan. De begeleiding en ondersteuning zullen ervoor waken dat de winterzon de was van hun vleugels niet doet smelten.