17-12-2020

Corona update 15 december: geen zaal wel veld

De persconferentie van 14 december waarin de overheid een strenge lockdown tot 19 januari afkondigde, heeft ook weer gevolgen voor hockey op Victoria. Voor een periode van vijf weken is sporten in een binnenruimte niet toegestaan. Dat betekent dat alle zaalactiviteiten in elk geval tot 19 januari afgelast zijn.

Veld tot 18 jaar

Buiten mag gelukkig wel nog gehockeyd worden. De jeugd tot 18 jaar mag buiten blijven sporten in teamverband zonder dat ze anderhalve meter afstand van elkaar in acht hoeven te nemen. Onderlinge wedstrijden tussen Victoria teams zijn toegestaan. Er wordt geen competitie gespeeld.

Veld vanaf 18 jaar

Voor spelers vanaf 18 jaar geldt dat zij alleen op anderhalve meter afstand mogen hockeyen, en alleen individueel of in groepjes van twee personen. Op de KNHB site is te lezen dat de leeftijdsgrenzen voor de hockeysport als volgt geïnterpreteerd kunnen worden: alle teams die jeugdcompetities spelen, vallen onder de regeling voor kinderen tot 18 jaar en mogen dus sporten in teamverband en wedstrijden spelen tegen jeugdteams van de eigen vereniging op de eigen club.

Dames 1

De overheid heeft bepaald dat teams die uitkomen in de hoofdklasse onder strikte voorwaarden mogen hockeyen. Victoria Dames 1 speelt hoofdklasse en zal van deze uitzondering gebruikmaken.

KNHB

Victoria volgt in haar besluiten de richtlijnen van de KNHB.

Coronaregels

De algemene coronaregels  blijven verder gewoon van kracht. Victoria vraagt alle leden nogmaals met klem om zich aan deze regels te houden. Heb je klachten, blijf dan thuis. Ook een lichte verkoudheid is voldoende reden om niet naar de club te gaan. Breng je een kind naar training, blijf dan niet langer dan strikt noodzakelijk op het parkeerterrein. Vergeet bij het betreden van het complex niet de QR code te scannen.

Na de kerstvakantie

De lijncoördinatoren zijn aan de slag om een mooi programma te maken voor na de kerstvakantie. Dit zal allemaal op het veld plaatsvinden. Het Victoria multisportkamp dat voor de kerstvakantie gepland stond, wordt indien mogelijk verzet naar de voorjaarsvakantie.