20-5-2020

Nog een aanwinst voor Victoria Dames 1: Elin van Erk

Victoria Dames 1 breidt haar selectie verder uit en is blij met Elin van Erk als nieuwe aanwinst. Elin komt over van Laren en zal met haar hockeykwaliteiten, gedrevenheid en persoonlijkheid een grote rol spelen in de volgende stap die Dames 1 maar ook Victoria als club graag wil maken. Daarnaast heeft ‘E’ persoonlijk op hockeyvlak de nodige ambitie en trekt zij hierin haar eigen plan dat wellicht iets afwijkt van de reguliere route.

"Voor mij is het belangrijk dat ik bij Victoria de ruimte krijg om mijn eigen ideeën over het spelletje in te kunnen brengen,' zegt Elin. 'Deze behoefte heb ik als speelster en verhoogt mijn spelplezier. Ik realiseer mij meer en meer dat spelplezier en leiderschap voor mij absolute voorwaarden zijn om mijzelf als speelster beter te ontwikkelen en om aan mijn ambitie het hoogst mogelijke te halen te voldoen.'

Daarnaast spreken de samenstelling van het team, de begeleiding en de positieve spelopvatting van Victoria Dames 1 haar dermate aan,  dat ze hier graag deel van wil uitmaken. 'Victoria is als club bezig met de toekomst. Een voorbeeld daarvan is het plan ‘Victoria Dames 1 20-23’ wat ingaat op de rol van Dames 1 binnen het grotere clubverband. Hoe we bijvoorbeeld als accelerator richting de topjeugd kunnen functioneren en een inspiratiebron voor de rest van de club kunnen zijn. Maar het gaat ook breder over het faciliteren van de persoonlijke ontwikkeling van speelsters en zoeken naar de juiste balans in de combinatie sport, maatschappelijk en sociaal. De club heeft mij benaderd of ik mee wil helpen dit plan - en dan met name het onderdeel accelerator naar de topjeugd - te verwezenlijken... en dat wil ik!”

Natuurlijk is weggaan bij Laren een stap. 'Ik wil de mensen op Laren bedanken. De afgelopen 5 jaar heb ik me als persoon, speler en coach door kunnen ontwikkelen. Ik kijk uit naar de eerste ontmoeting!”

Foto’s: Hockeyshoot