8-10-2020

Victoria in actie voor Blijdorp

Victoria maakt dit seizoen gratis reclame voor diergaarde Blijdorp. De club wil daarmee zijn stadsgenoot een hart onder de riem steken. Zowel het eerste heren- als het eerste damesteam zal hockeyshirts dragen met daarop de slogan ‘Ik ben een Blijdorpert’. Ook komt op het sportcomplex een groot reclamedoek te hangen voor de Diergaarde.

Met de actie hoopt Victoria te bereiken dat haar leden en bezoekende spelers de diergaarde gaan bezoeken. ‘We hopen dat iedereen Blijdorp zal omarmen door een dagje naar de dierentuin te gaan of nog beter: een jaarabonnement te kopen,’zegt Olaf Reimers, voorzitter van Victoria. Want dat laatste, daar heeft Blijdorp het meeste aan. De diergaarde verkeert financieel in zwaar weer. Door de coronacrisis moest Blijdorp twee maanden dicht. Ook na heropening vielen bezoekersaantallen tegen. Met een lening van 10 miljoen euro voorkwam de Gemeente Rotterdam vorige maand nog het faillissement van de dierentuin.

Directeur van diergaarde Blijdorp Erik Zevenbergen is blij met de actie. ‘Hockeyclub Victoria laat zien hoe we als Rotterdamse organisaties de handen ineen slaan om door deze moeilijke tijden heen te komen. Een bijzonder gebaar door een bijzondere sportclub. Ik ben blij en dankbaar voor alle steun en hoop alle Victorianen snel te mogen verwelkomen in onze prachtige tuin. Samen staan we sterk!’

Victoria komt zelf ook uit een moeilijke periode en weet dus hoe waardevol dit soort morele steun kan zijn. De vereniging heeft de afgelopen jaren verschillende acties uitgevoerd om financieel weer gezond te worden. Inmiddels staat er een levendige  familievereniging met 1.000 jeugd -en 1.000 seniorenleden en wil Victoria graag wat terug doen voor de maatschappij. De actie voor Blijdorp is hier een eerste voorbeeld van.

Foto: Roderik van Nispen