31-10-2020

MB2 kampioen zonder puntenverlies!

MB2 heeft na een hele goede voorbereiding de belofte waargemaakt: Zonder puntverlies kampioen!

Half juni 2020 begon de voorbereiding van MB2. Het was nog ff wennen, maar al snel werd duidelijk: het is een team met veel potentie.

In juli wordt er in de eerste twee oefenwedstrijden nog verloren. Coach Hadrien ziet veel goede ‘brokstukken’ en is er daarna best snel uit qua eerste posities en spelsystemen. Het team toont veel inzet en veel talent. M.b.v. videoanalyses, een indian maharadja kledingpakket en een eigen looptrainer op de vrijdag wordt er ook niet veel aan het toeval overgelaten.

In augustus oefenen de meiden tegen Hudito MB1 en dat levert een klinkende overwinning op. Op een sterk bezet toernooi bij HC Barendrecht wordt één wedstrijd geknoeid, en in de kleine finale op shootouts verloren van Landelijk Topklasser HC Barendrecht MB1. De oefencampagne eindigt in een regenachtig drieluik tegen HCR en Leo, weer met twee klinkende overwinningen.

Op papier ziet de competitie-indeling er best pittig uit: Pijnacker MB1, Schiedam MB1, Forescate MB1, KZ MB2 en Ypenburg MB2. Uiteindelijk blijken de meiden er heel goed tegen opgewassen. Soms duurt de beslissing tot het laatste kwart (KZ uit), maar eigenlijk is elke overwinning dik verdiend. Er wordt geduldig en heel veel over de flanken gespeeld.

Nu moet er noodgedwongen onderling worden geoefend, vandaag met een mooie overwinning op MC1, maar als het allemaal weer mag, gaan de meiden op naar het volgende kampioenschap!