8-5-2021

Nieuwe aanwinst Dames 1: Yentl Leemans

Dames 1 heeft er een nieuwe speelster bij: Yentl Leemans. Door haar keuze voor Victoria keert Leemans na 2 seizoenen USA en 1 seizoen overgangsklasse terug in de hoofdklasse.

Victoria is ontzettend blij met haar komst. "Yentl voegt niet alleen kwaliteit toe aan onze selectie, maar past als persoon ook echt bij de familieclub Victoria", zegt coach Lennard Poillot van Dames 1. "Yentl is als speelster altijd al gevoelig geweest voor haar omgeving, wij hopen met de sfeer die binnen onze vereniging heerst het beste in haar naar boven te halen!”

Leemans is begonnen met hockeyen bij Breda, met Push gepromoveerd naar de Hoofdklasse en heeft met Hurley op dit niveau gespeeld. Ook heeft zij alle Nederlandse jeugdteams tot en met Jong Oranje doorlopen.

Na Hurley heeft Leemans 2 jaar voor een buitenlands avontuur gekozen bij UNC (University of North Carolina) waarna zij afgelopen seizoen weer terugkeerde naar waar alles voor haar begonnen is, Breda.

Naast hockey heeft zij haar studie psychologie inmiddels afgerond en is zij een master gestart aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam.

Meer informatie over Yentl Leemans kun je vinden in de volgende artikelen:

Zelfverzekerd en happy keert Yentl Leemans terug uit VS

Yentl Leemans: 'te weinig ego in me voor de top'