10-8-2021

Nieuwe aanwinsten Victoria Dames 1

Ook dit seizoen stroomt er weer eigen jeugd door naar Victoria Dames 1: Julia van Ruyven en Marlotte van Woerkens.

Beide dames zijn nog nooit uitgekomen voor Nederlandse jeugd- of districtselecties maar hebben wel de gehele jeugdopleiding van Victoria doorlopen en trainen al twee seizoenen mee met Victoria Dames 1. Ook Julie van Putte (vorig jaar vervroegd doorgestroomd) krijgt aankomend seizoen een officieel plekje binnen de selectie.

"De dames zijn een goed voorbeeld voor de rest van onze jeugd. Als je veel plezier in hockey hebt en hard je best doet krijg je de kans om in Victoria Dames 1 te spelen. Goed gedaan!”

Aankomend seizoen zullen zowel MA1, MB1 als MC1 getraind en gecoacht worden door twee dames uit Dames 1 waardoor we hopen in de toekomst nog meer eigen jeugd te mogen verwelkomen in Victoria Dames 1.

Victoria Sauze en Julieta Jankunas naar Victoria

Met het vertrek van Danni Jordan (Wales) en Estefania Cascallares (Argentinië) is er ruimte gekomen in de selectie van Victoria voor twee buitenlandse aanwinsten: Vicky Sauze en Juli Jankunas, beide speelsters van ‘Las Leonas’.

"Vicky komt uit Tucuman, een plaats in het noorden van Argentinië. Anderhalf jaar geleden werden wij in Buenos Aires aan elkaar voorgesteld door een wederzijdse vriendin en vertelde ze mij graag een keer in Nederland te willen spelen. Sindsdien zijn wij in contact gebleven en voor haar is de tijd nu rijp om deze stap te maken. Zij is een speelster die het spel goed leest en snel kan anticiperen. Iets wat nu op de schouders van een te kleine groep terecht kwam binnen onze selectie en daarom is zij een welkome aanwinst. Vicky is een voorbeeld van hoe vastberadenheid je naar de top kan brengen. Wij hopen dat zij net zo inspirerend zal zijn voor de jeugd van Victoria als dat zij dat is voor de jonge speelsters van Tucuman Hockey & Rugbyclub.”

Juli Jankunas werd in december 2019 genomineerd voor de FIH Rising Star of the Year Award. Ze is geboren in Cordoba en speelde aan de Universitario de Córdoba. " Juli is een zeer goede vriendin van Vicky en 'de glimlach van Las Leonas'. Als speelster is ze heel doelgericht en dat kunnen we goed gebruiken. Iedereen heeft kunnen zien dat we vorig seizoen qua doelpunten erg afhankelijk waren van een paar speelsters in onze selectie. We verwachten dat Juli het algehele niveau van onze aanval zal verhogen en daarmee ons hele team een ​​boost zal geven."

"¡Bienvenidos a la familia, Vicky y Juli!”

Julia van Ruyven

Marlotte van Woerkens