28-9-2021

Dit weekend scheids in het zonnetje

Deze week is de week van de scheidsrechter! Een mooi initiatief van de KNHB om scheidsrechter eens extra te waarderen en in het zonnetje te zetten. Wekelijks zijn er talloze vrijwilligers (ook bondsscheidsrechters zijn, op onkostenvergoeding na, onbetaald) actief om de wedstrijden van onze (jeugd)leden in goede banen te leiden. En hoewel er veel niveauverschil is, er ongetwijfeld fouten worden gemaakt, vreemde beslissingen worden genomen etc, is het toch vooral geweldig dat deze mensen zich inzetten voor onze sport. Zonder scheidsrechters geen wedstrijd - zij zijn onmisbaar.

Even in het zonnetje (ook bij regen)

Neem aanstaand weekend (uit of thuis - maakt niet uit) een attentie mee om de scheidsrechters van jouw wedstrijd in het zonnetje te zetten. Haal voor hem of haar wat lekkers te drinken of te eten, neem een gezellige snoepzak mee, een flesje wijn, een mooi bosje bloemen... ideeën genoeg!

En zorg ervoor dat de scheidsen na de wedstrijd door iedereen (spelers en begeleiding) wordt bedankt voor de leiding. Een boks, tikje met de stick, een uitgesproken bedankje of een bemoedigde schouderklop. Ze verdienen onze waardering.

Hou het leuk langs de lijn

Laat die snedige opmerkingen en het droeve geschreeuw achterwege, geef het goede voorbeeld voor spelers (zeker voor bij jeugd) en respecteer de scheidsen. Dat kunnen wij allemaal. Kortom, zorg dat de scheids lekker fluitend op het veld staat.

HV Victoria Scheidsrechterscommissie