Tophockey bij Victoria

Van oudsher heeft Victoria een hoogwaardige top-jeugdopleiding. Met regelmaat worden onze spelers voor de Zuid-Hollandse districtsteams en de nationale jeugdteams geselecteerd.

Onze topteams Dames 1 en Heren 1 hebben een eigen plek op de website

De Victoria jeugdopleiding staat voor aanvallend, technisch verzorgd hockey. Aanvallend, omdat spelers zich daarvoor het sterkst moeten ontwikkelen. De jeugdopleiding kent vijf pijlers:
- techniek
- tactiek
- mentale kwaliteiten
- fysieke kwaliteiten
- sociale vaardigheden

Vanaf de O12-leeftijd zijn er twee teams – bij zowel jongens als meisjes – die vallen onder Top Hockey (MO12-1, MO12-2, JO14-1, JO14-2, etc.). Voor deze selectieteams wordt specifiek gekeken naar de kwaliteiten van spelers in de vijf pijlers. Doel is dat de spelers de stap kunnen maken naar de selectie van Dames 1 of Heren 1.

Professionalisering en betrokkenheid

Het commitment dat van spelers, ouders, trainers en clubs wordt gevraagd om in de top te mee te komen, is enorm toegenomen. Bovendien is het jeugdhockey in Nederland sterk geprofessionaliseerd en daar dragen wij graag aan bij. Er is dan ook regelmatig contact met de KNHB en andere clubs om de jeugd optimaal op te leiden. Dat vraagt ook om een helder, consistent selectie- en trainingsbeleid. Victoria heeft dit vastgelegd in het Tophockey Jeugdbeleid en TC Handboek.

Tophockey Jeugdbeleid en TC Handboek

In Het Tophockey Jeugdbeleid en TC Handboek vind je:
- wat de doelstelling is van onze jeugdopleiding (zowel individueel als in teamverband),
- wat het selectie beleid inhoudt en hoe de selectieprocedure verloopt,
- wat de Topcommissie Jeugd-trainers/coaches van Victoria meekrijgen als TC-beleid, en waar zij zich aan moeten houden,
- welke criteria er gelden voor het meetrainen en meespelen met hogere teams en
- welke voorwaarden aan spelers worden gesteld.

Meer weten? Mail John Roskott.